Dziecięca podświadomość

Podświadomy umysł jest złożonym tematem. Wyjaśnienie tego dziecku może być trudne, ponieważ jego świadomy umysł nie jest wystarczająco rozwinięty, aby zrozumieć, czym jest podświadomy umysł. Ważne aby osoby dorosłe zrozumiały, że każde wypowiedziane słowo i doświadczenie w dzieciństwie wpływa na przyszłość malca.

 

Przez kilka lat przyglądałam się jak słowa wypowiadane przez rodziców, dziadków, nauczycieli czy pani na placu zabaw wpływają na podejmowanie wyzwań u dziecka. Chociaż obserwacje, które wykonywałam były bardziej złożone i miały na celu uświadomić rodzicom sposób ich komunikacji moje zainteresowania rozrosły się na gigantyczną skalę.

 

Tylko po co mi to?

 

Wiele naszych wierzeń powstaje we wczesnych latach naszego dzieciństwa. To co widzimy, słyszymy i doświadczamy. W młodym wieku nasze umiejętności krytycznego myślenia pozostają nam obce, nie kwestionujemy w  „programowanie umysłu”, które ma miejsce, często przez dorosłych z dobrymi intencjami.

 

Na przykład dziecko, które dorasta w domu, w którym rodzice powtarzali coś w stylu „Jeśli nie będziesz miał dobrych ocen w szkole, nigdy nie będziesz miał dobrej pracy” może dorastać z przekonaniem, że nie jest wystarczająco dobre takie jakie jest a jego talenty i umiejętności są mało ważne. To poziom wiedzy świadczy o jego „jakości” jako człowiek i będzie wyznacznikiem zarobków w przyszłości.

Kilka lat temu ( 2008 rok) zainteresowałam się szybkością przyswajania przez dzieci wiedzy i tego co mówi (a nawet pisząc dobitniej), wmawiają im osoby dorosłe.

I jakie są moje wnioski? 

Pamiętaj, że to jest tylko moja życiowa prawda.

Wszystko zależy od częstotliwości fal mózgowych. Aby osobę dorosłą „sprowadzić do poziomu dziecka” jej częstotliwości mózgowe muszą najpierw zostać obniżone do stanu Delta i Theta – stanu, w jakim dziecko odnajduje się w sposób naturalny w ciągu pierwszych ośmiu lat. Z powodu tego naturalnego stanu u dziecka, mózg pobiera wszelkie spostrzeżenia, aktywność i wiedzę, które otrzymuje. Dziecko jest „zaprogramowane” na lata dorosłe w tej fazie rozwoju i właśnie to podświadome „programowanie” zajmie 95% ich sposobu podejmowania decyzji, przekonań w dorosłym życiu.

 

Innym ważnym aspektem, który rodzice powinni wiedzieć jest to, że podświadomy umysł nie ma poczucia humoru. Oświadczenia typu „Czy jesteś głupi?” Lub „Zostaw mnie w spokoju!” Nie są interpretowane, ale traktowane jako prawda.

 

Uczona bezradność pojawia się u dzieci w prawie każdej rodzinie, a sugestie akceptowane jako prawda stają się częścią systemu wierzeń ich podświadomości. Istnieje bezpośredni związek między tym, jak dzieci się czują i jak się zachowują. Kiedy dziecko czuje się dobrze, zachowuje się właściwie.

 

W jaki sposób pomagamy im czuć się dobrze? Akceptując ich uczucia i pomagając im skorygować ich scenariusz życia.

 

Jak szukałam rozwiązań? Będąc świadomą i wciąż rozwijającą się kobietą zaczęłam poszukiwać rozwiązań wewnątrz siebie! 
Zadałam sobie pytanie „Co dobrego wniesie w życie dzieci to, że ich rodzice uświadomią sobie jak duży wpływ mają wypowiadane przez nich słowa?” 

W czasie sesji z dziećmi i rodzicami zaczęłam stosować afirmację czyli takie pozytywne zdania w które dziecko jest w stanie uwierzyć. Jedna rodzina potrzebowała więcej czasu – bo proces przechodzili rodzice, inni zaś po trzech, czterech tygodniach widzieli zmiany. 

 

Jednak wciąż mi było mało. Mój własny proces rozwoju przebiegał bardzo szybko gdyż mocno wierzyłam w kreację własnego życia. Pomogły mi w tym dwa kursy Metody Silvy oraz Access Consciousness

 

Szkolenie Access Consciousnes, Warszawa 2015

Kurs Metody Silva, Kraków 2014

Pierwsze kroki w podróży z dziecięcą podświadomością.  

Wizualizacja. Opowiadałam, rysowałam, tworzyłam tak jak potrafiłam najlepiej. Wtedy tego nie oceniałam ale z czasem gdy zobaczyłam jak to działa chciałam aby dzieci każdego dnia miały PRZYPOMINAJKĘ w swoim pokoju. 

Stan relaksacji. Świadomość swojego oddechu, ciała, myśli. Zatrzymanie się na moment nawet wtedy gdy mam 18 miesięcy i pędzę aby odkryć coś wspaniałego. U starszych dzieci jest to część ćwiczeń, które redukują stres. 

Zabawa. Dzieci w zabawie używają słów, którymi posługują się osoby dorosłe. Gdy lalka osiąga jakiś poziom wchodząc po schodach dziecko mówi „Uważaj bo spadniesz”. To najlepszy czas aby wprowadzić wyostrzoną obserwację. Umożliwi Ci to zminimalizowanie negatywnych wzorców. 

 Wizualizację, relaks i zabawę chciałam połączyć w jedną całość. Ponieważ blisko mnie są osoby, które wspierają moją misję to wspólnie mogliśmy szukać rozwiązań. Najpierw powstały pdf do pobrania, następnie grafiki (palakty) a teraz pozytywne kubki

Sama treść jest dla dziecka mało zrozumiana ale grafika uruchamia zmysły i rozpala emocje u dziecka. To te emocje programują daną sytuację w ciele i umyśle. 

Jeśli interesuje Cię temat podświadomości u dzieci daj znać w komentarzu. 
Być może chcesz abym rozwinęłam którąś technikę pracy z dziecięcą podświadomością? Czekam na Twój komentarz.